Beroemd en bekend worden was nooit het plan. Tim Hofman wil gewoon mooie dingen maken en goede verhalen vertellen. ‘Ik heb geen plan B voor als dat niet meer lukt. Daar doe ik niet aan.’

Tekst: Robyn van Gorsel, fotografie: Jasper Rens van Es, styling: Steven Dahlberg, grooming Patricia van Heumen voor Aveda@ Angelique Hoorn Mngm., met dank aan Hotel V Fizeaustraat

Vroeger op vakantie kreeg zijn jongere zus alle aandacht van jongens en werd hij niet aangesproken met Tim, maar als de broer van Roos. Tegenwoordig kan Tim Hofman bijna niet meer naar de kroeg of naar een festival zonder gevraagd te worden voor een selfie. Klinkt vervelend, maar daar is hij het absoluut niet mee eens. “Als je daarover zou klagen, dan moet je echt iets anders gaan doen. Tuurlijk verdwijn ik soms ook graag in mezelf, maar ik weet heel goed dat er een groot platform aan al die fans vastzit. Als ik een documentaire of een politiek statement wil maken zoals met de Stembus, dan heb ik mijn fans nodig. Dan moet ik niet zuur doen als ze me aanspreken.”

Tim-Hofman-JFK

Een jaar geleden begon je met het Youtube-kanaal #BOOS. Waarom?
“Bij BNN vonden we dat we onze doelgroep niet meer zo goed aanspraken. Jongeren van 15 tot aan volwassenen van 35 zitten veel op het internet en daar kwamen we niet bij. We zijn van mening dat BNN er juist voor die mensen moet zijn. Toen bedachten we het format van #BOOS: een soort online loket voor mensen die ergens boos over zijn of het ergens niet mee eens zijn. Dat namen we op voor het internet, want dat is snel en lekker makkelijk om op te beginnen.”

Share with your friends










Submit
Share on Pinterest