Natuurlijk, ook de eindbazen van de dure merken moeten hun centjes verdienen. En dat de een dat beter doet dan de ander, staat als een paal boven water. Maar Ferrari overdrijft het misschien een tikkie. Of niet?

We zullen niet langer om de hete brij heendraaien: Ferrari verdient 85.000 euro per verkochte auto. Jep, koop je een gloednieuwe Ferrari 488 GTB ter waarde van 250.000 euro, dan is eenderde van dat bedrag pure winst voor Ferrari.

Porsche

Bij Porsche kunnen ze er ook wat van. Op iedere verkochte auto maakt Porsche zo’n 15.750 euro winst. Niet verkeerd, als je je bedenkt dat het Duitse merk zo’n 238.000 auto’s per jaar verkoopt. BMW en Mercedes houden het met 4.600 euro bescheiden.

Exclusief

Het heeft allemaal te maken met exclusiviteit. Koop je een Porsche, dan ben je niet op zoek naar een model met een scherpe prijs en een basismodel wil je ook niet. Datzelfde geldt voor Ferrari, met het enige verschil dat dat merk nog veel exclusiever is dan Porsche.

Benieuwd naar wat de overige merken doen? Check het op Bloomberg.

Share with your friends










Submit
Share on Pinterest