De afgelopen dagen was het in Milaan weer een drukte van belang. De mannenmode voor zomer 2017 werd er door de grote merken getoond. JFK was erbij en zag in totaal 16 shows, 6 showrooms van merken, 40 PR-mensen en heel veel metrostations om van show naar show te reizen.

Een rode draad was ditmaal niet echt terug te vinden in wat de merken toonden, of het moet de kleur rood zijn die je bij een aantal merken (Emporio Armani, Prada, County of Milan, Ferragamo) terugzag.

De vetste show was als vanouds van Philipp Plein. Wat hij elk seizoen weer verzint om zijn kleding extra onder de aandacht te brengen is bijna onbeschrijfelijk. Ditmaal was basketball het thema en – alsof het niets is – werd een echte NBA-arena neergezet, rukten de Harlem Globetrotters aan om een showtje te geven en zong Busta Rhymes een paar nummers om het publiek op te warmen. Paris Hilton zat vlak naast ons en ook al zijn er veel journalisten die dit soort spektakels helemaal niets vinden, wij smullen ervan.

Ook prachtig was Diesel Black Gold, dat steeds meer smoel krijgt onder de creatieve leiding van Andreas Melbostadt. Altijd een goed teken als de show hebberig maakt en de Diesel-show deed dat zeker. Ook mooi waren Prada en Emporio Armani (maar enigszins voorspelbaar) en de hotste show was die van Marcelo Burlon’s County of Milan. Burlon maakt een mix van Givenchy-achtige urban streetwear en die van het Amerikaanse label HBA. Jonge kleding dus, maar onwaarschijnlijk populair.

Gisteren gingen we tenslotte naar Gucci dat met de nieuwe ontwerper Alessandro Michele een totaal nieuwe weg is ingeslagen. De een vindt de asexuele en androgyne kleding prachtig, anderen vinden hun shows een soort van rare poppenkast. Onze mening hangt daar zo ongeveer tussenin.

Share with your friends










Submit
Share on Pinterest